آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۲۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ساعت ۶:۰

مردم ولایتمدار ایران هیچ وقت زیر بار ظلم نخواهند رفت

واضح است که دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و همچنان در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، اما مردم انقلابی و ولایتمدار کشور زیر سایه ولایت فقیه همچنان راه انقلابی گری را ادامه خواهند داد و زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.
مردم ولایتمدار ایران هیچ وقت زیر بار ظلم نخواهند رفت,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان ؛ 22 بهمن 57 یادآور پیروزی انقلاب اسلامی و خاتمه ظلم پذیری مردم  از رژیم سلطنتی در ایران بود.

به همین بهانه به سراغ غلامعلی ناصح از مبارزین انقلابی فعال پیش از انقلاب اسلامی در شهر قاضی از توابع مانه و سملقان رفته ایم و با وی به گفتگو پرداختیم.

 

آنچه می خوانید مشروح گفت و گوی غلامعلی ناصح با عصراترک است:

 

عصراترک: خودتان را معرفی کنید و بگویید مبارزات و فعالیت های انقلابی خود را از چه سالی آغاز کردید؟

ناصح: بنده غلامعلی ناصح متولد سال 1336 در شهر قاضی هستم. البته قاضی در قبل از انقلاب اسلامی شهر نبود بلکه روستای بزرگی بود که مرکز دهستان سملقان قرار داشت.

 

عصراترک: از جریان مبارزات و چگونگی فعالیت خودتان پیش از انقلاب اسلامی بگویید.

ناصح: پیروزی انقلاب اسلامی با ابتدای تحصیل دانشگاهی من در رشته منابع طبیعی دانشگاه گرگان، مصادف شد.

به واسطه ارتباطی که با دوستان انقلابی در شهر گرگان داشتیم، اعلامیه حضرت امام (ره) به دست ما می رسید و ما آن ها را برای توزیع به قاضی می آوردیم.

البته گاهی اوقات هم که در منطقه خودمان بودیم، اعلامیه های امام (ره) را از دوستانمان در شهر آشخانه تهیه می کردیم.

این اعلامیه ها را بصورت ناشناس و نامحسوس در قاضی و روستاهای اطراف پخش کرده و به دیوار ها نصب می کردیم.

 

عصراترک: آیا در تظاهرات هم شرکت می کردید؟ اگر خاطره ای از شرکت در راهپیمایی دارید بفرمائید.

ناصح: یک روز به همراه یکی از دوستان که ماشین ژیان پیکاپ داشت به همراه تعدادی از رفقا، برای گرفتن اعلامیه حضرت امام به آشخانه رفته بودیم که دیدیم تعدادی از اهالی کشانک  با ماشین  برای تظاهرات به آنجا آمده بودند و ما هم به جمع آن ها پیوستیم و بعد از تظاهرات نیز همراه آنها به روستای کشانک رفتیم.

در تظاهرات روستای کشانک من جلو رفتم و میکروفون را گرفتم و این شعار را فریاد زدم: "زیر بار ستم نمی کنم زندگی، جان فدا می کنم در ره آزادگی"

نکته جالب توجه اینجا بود که اهالی کشانک متوجه نشدند چه کسی این شعار را داد و اهل کجا بود اما از شعار استقبال کردند و پرشور و یکصدا با من تکرار می کردند.

 

عصراترک: حرکت مردم قاضی از چه موقعی شروع شد؟

ناصح: فعالیت های انقلابی در قاضی و روستاهای اطراف به صورت پراکنده و غیر منسجم انجام می شد و می توان گفت اولین حرکت منسجمی که در قاضی انجام شد همزمان با چهلم شهدای تبریز بود که ما چند نفر از جوانان و بزرگان روستا گرد هم آمدیم  و شیخ حسین داوری روحانی مستقر روستا، برای ما صحبت کرد و سپس به سمت مزار حرکت کردیم و به شهدای انقلاب ادای احترام کردیم.

شیخ حسین داوری از هم دوره ای های مقام معظم رهبری بود که از سوی ایشان لقب شیخ حسین کرد گرفته بود.

سپس در روز بعد یک راهپیمایی منسجم با حضور مردم روستا شکل دادیم که بعد از مشاهده راهپیمایی در قاضی روستاهای اطراف نیز جسارت پیدا کردند و راهپیمایی ها شروع شد.

در جریان همین راهپیمایی من در حال شعار دادن بودم که مامورین ژاندارمری از راه رسیدند و من به محض اینکه آنها را دیدم ناخودآگاه  شعار "خمینی رهبر ماست، ارتش برادر ماست" را سر دادم که آنها با شنیدن این شعار دیگر عکس العملی نشان ندادند و از کنار ما گذشتند و رفتند و تا پیروزی انقلاب دیگر با مردم کاری نداشتند و بعد از انقلاب نیز همان فرمانده ژاندارمری در سمت خود ابقا شد چرا که با تفکر مردم و انقلاب اسلامی همراه بود.

 

عصراترک: حال و هوای مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه شما چگونه بود؟ آیا همه با جریان انقلاب همراه بودند؟

ناصح: در ابتدای شروع جنبش انقلابی ها، مشخص نبود که قالب مردم منطقه تا چه میزان همراه ما هستند، چرا که بعضا در برخی از فعالیت های ما، افرادی پیدا می شدند که آمار ما را به مامورین بدهند.

اما مسئله ای که واضح بود این بود که اکثر مردم بخاطر ترس از حکومت در ابتدا از حمایت و جانبداری خودداری می کردند اما رفته رفته موج روشنگری و بیداری در روستا و منطقه شکل گرفت و روز به روز به تعداد افرادی که معترض حکومت شاهنشاهی بودند افزوده می شد.

در یکی از شب های محرم سال 57 در روستا به مداح پیشنهاد دادم که همان شعر انقلابی " زیر بار ستم نمی کنیم زندگی " را که زبان حال حضرت مسلم (ع) بود بخواند.

وقتی مداح شروع به خواندن کرد ابتدا مردم به یکدیگر نگاه می کردند و از همراهی با مداح واهمه داشتند اما رفته رفته ترس مردم فروکش کرد و اکثر جمعیت حاضر در مسجد نوحه را با مداح همخوانی کردند.

 

عصراترک: به نظرشما هنوز هم در مردم حس نرفتن زیر بار ستم و ظلم وجود دارد؟

ناصح: مردم ما همیشه ثابت کرده اند که پای کار انقلاب و نظام بوده و هستند اما متاسفانه نفوذی های دشمن در داخل کشور در حال القای حس ناامیدی به مردم هستند و برخی مسئولین نیز قصد دارند با تحمیل قراردادهای ننگین به کشور، مردم را مجدد به زیر بار ظلم و ستم ببرند.

واضح است که دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و همچنان در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، چرا که  پیشرفت روزافزون جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف برای دشمن سنگین است اما مردم انقلابی و ولایتمدار کشور با اتحاد و همدلی زیر سایه ولایت فقیه همچنان راه انقلابی گری را ادامه خواهند داد و زیر بار ظلم و ستم نخواهند رفت.

انتهای پیام / م ق

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان