آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ساعت ۵:۴۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی اعلام کرد:

خاموشی برق غیر قابل پیش بینی است/جبران خسارت لوازم برقی مشترکان از محل پوشش های بیمه ای

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: خاموشی برق سراسری غیر قابل پیش بینی است و شرکت توزیع برق نمی تواند جدول زمان بندی شده ای را بابت اتفاق خاموشی برق تهیه و اطلاع رسانی کند.
خاموشی برق غیر قابل پیش بینی است/جبران خسارت لوازم برقی مشترکان از محل پوشش های بیمه ای,

خاموشی برق غیر قابل پیش بینی است/جبران خسارت لوازم برقی مشترکان از محل پوشش های بیمه ای,

 

علیرضا صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: صنعت برق کشور، سرمایه گذاری بزرگی را در زمینه ایجاد زیرساخت های شبکه برق انجام داده است تا بتواند برق پایدار برای مشترکان برق در کشور ایجاد کند.

صبوری در ادامه با یادآوری این مطلب که همه ساله پیک مصرف برق مشترکان در کشور در فصل تابستان رخ می دهد و نه در فصل زمستان، بیان کرد: اتفاق خاموشی برق کشور در فصل دی ماه جاری به علت بوجود آمدن محدودیت در تامین سوخت نیروگاه های برق کشور بوده است که با سوخت گاز فعالیت می کنند.

وی گفت: با توجه به برودت هوای سرد در فصل زمستان جاری و تامین سوخت گاز مشترکان خانگی، وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران از یک ماه گذشته نسبت به قطعی گاز مصرفی نیروگاه های برق کشور اقدام و جایگزینی سوخت مایع را در دستور کار قرار دادند.

وی اعلام کرد: خاموشی برق سراسری غیر قابل پیش بینی است و شرکت توزیع برق نمی تواند جدول زمان بندی شده ای را بابت اتفاق خاموشی برق تهیه و اطلاع رسانی کند.

صبوری در ادامه یادآور شد: از یک ماه گذشته شرکت توزیع برق استان با سازمان جهاد کشاورزی استان مکاتبه و اعلام کرد که با توجه به اینکه در تامین سوخت نیروگاه های برق کشور محدودیت بوجود آمده است و هر لحظه امکان اعمال خاموشی برق توسط دیسپاچینگ ملی ( کنترل ملی برق ) وجود دارد، بنابراین تمامی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان نسبت به سرویس و تعمیر مولدین برق اضطراری خود و ذخیره سازی سوخت برای واحد خود اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده، در صورتیکه واحد تولیدی در بخش کشاورزی به این دستورالعمل توجه نکرده باشد، امروز شرکت توزیع برق نباید به این توجهی واحد تولیدی پاسخگو باشد.

وی همچنین به مشترکان برق خانگی نیز اشاره و عنوان کرد: درصورتیکه لوازم برقی شهروندی به علت قطع برق دچار خسارت شوند، این شهروندان خسارت دیده با سامانه 121 و یا 1521 تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند تا کارشناسان این شرکت در مدت 72 ساعت به محل کسب و یا سکونت فرد تماس گیرنده مراجعه کنند تا پس از انجام ارزیابی و تایید خسارت وارده، از طریق پوشش های بیمه ای جبران خسارت انجام شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی در خاتمه با تاکید بر اینکه مشترکان برق و گاز شبکه سراسری در سطح کشور باید برای برون رفت از وضعیت بوجود آمده نسبت به صرفه جویی این دو انرژی توجه لازم را داشته باشند تا سوخت مورد نیاز نیروگاه ها نیز تامین شوند، یادآور شد: شرکت توزیع برق استان نسبت به تعدیل روشنایی برق در معابر خیابان ها و معابر اصلی شهرهای استان به صورت زیگزاگ همچنین خاموشی کردن روشنایی مازاد برق در بوستان های استان اقدام کرده است.

انتهای پیام/قهرمانی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان