آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ساعت ۲۲:۴۹
مرمت اثار تاریخی

آغاز عملیات مرمت بنای حمام تاریخی قلعه خان

ظاهراٌ این حمام در گذر سال ها دستخوش تغییراتی اندک شده ولی اصالت خود را از دست نداده است و تا سال 1396 توسط اهالی روستا مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اکنون مرمت این بنای تاریخی با همکاری دهیاری و ظرفیت مردمی آغاز شده است.
آغاز عملیات مرمت بنای حمام تاریخی قلعه خان ,

به گزارش گروه دریافت خبر مانه و سملقان ، روستای قلعه خان با وجود تپه باستانی 8 هزار ساله یکی از شناخته شده ترین روستاهای منطقه و کشور است که در کنار این اثر مهم، حمامی از دوران افشاریه به یادگار مانده است.حمام قدیمی روستای قلعه خان یکی از حمام های دوران افشاریه است که تاکنون استوار مانده و در حال استفاده است.

این حمام به شکل حمام های قدیمی و خزینه ای است و نیمی از آن در زیر زمین قرار دارد و با گذشت سال های طولانی هنوز با آن سبک قدیمی و سنتی در حال خدمات دهی است.این اثر مهم در فهرست آثار میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و یکی از معدود بناها با قابلیت کاربردی است که اکنون هم از آن استفاده می شود.

ظاهراٌ این اثر در گذر سال ها دستخوش تغییراتی اندک شده ولی اصالت خود را از دست نداده است و تا سال 1396 توسط اهالی روستا مورداستفاده قرار می‌گرفت. اکنون مرمت این بنای تاریخی با همکاری دهیاری و ظرفیت مردمی آغاز شده است.

گفتنی است : تپه قلعه خان از بزرگترین و مهمترین اقامتگاه‌های دوره‌ی پیش از تاریخ است. قدمت این مکان به بیش از 8 هزار سال پیش می‌رسد و زندگی در آن تا دوره ساسانیان ادامه داشته است. این تپه در حدود 5 هکتار وسعت دارد و ارتفاع آن به 18 متر می‌رسد.

 

انتهای پیام/

 

 

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان