آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ساعت ۲۱:۱
گزارشی از بررسی وضعیت کرایه تاکسی ها در مانه و سملقان؛

سردرگمی در پرداخت کرایه های متفاوت تاکسی، از گلایه مندی مسافران تا نارضایتی رانندگان

با افزایش قیمت ها در تمامی بخش ها، قائدتا این تغییر در کرایه تاکسی ها را نیز به همراه داشته است، اما با توجه به اینکه برخی از رانندگان به درستی از میزان درصد افزایشی استفاده نمی کنند، متاسفانه برای مردم دردسر ها و گلایه مندی هایی را به همراه داشته است.
سردرگمی در پرداخت کرایه های متفاوت تاکسی، از گلایه مندی مسافران تا نارضایتی رانندگان ,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، در شرایط کرونایی وگرمای طاقت فرسای این روزها در تابستان بحث تاکسی ها و کرایه های آنها و بی قانونی و رعایت نکردن نرخ نامه ها در شهر آشخانه بیداد می کند.

هر روزه لزوما شما نیز از تاکسی های زرد یا آژانس ها استفاده می کنید و از نزدیک شاهد مشکلات این حوزه بوده اید...

یکی از شهروندان آشخانه ای با گلایه از وضعیت تاکسی های زرد شهر ادامه داد: متاسفانه راننده های تاکسی زرد، هزینه یک سرویس دربست را شش تا هفت هزار تومان اعلام می کنند و اعتراض هم فایده ندارد.

 

" پول خرد نداریم " تکه کلام ثابت برخی رانندگان

وی گفت: از طرفی هم در شرایط کرونایی که باید در صندلی عقب خودرو تنها دو سرنشین سوار کنند، رعایت نمی شود و در صورتی که با رفتار آنها مخالفت شود، با برخورد جدی مواجه خواهیم شد.

یکی دیگر از شهروندان این شهر با اشاره به اینکه اکثر تاکسی ها دستگاه کارتخوان ندارند، گفت: به همین دلیل از پرداخت، مابقی هزینه ممانعت می کنند و در کل به گونه ای رفتار می شود که هزینه ای قرار نبوده بازگردانده شود و با واژه " پول خرد نداریم" از پس دادن مابقی مبلغ سرباز می زنند.

 

 

اعلام کرایه های خودسرانه توسط رانندگان

وی اضافه کرد: برخی آژانس ها به جای استفاده از کیلومتر شمار خودشان مبلغ را اعلام می کنند و در قبال این می گویند که دستگاه خراب است و برای مسیری همچون شهرک فرهنگیان به جای مبلغ پنج هزار تومان، 6 هزار تومان دریافت می کنند و تنها توجیه هم دور بودن مسیر است و تحلیل هایی از جمله هزینه قطعات ماشین که ظاهرا همه آنها را باید از کرایه دربیاورند.

این شهروند آشخانه ای گفت: برخی از آژانس ها به ویژه آژانس های بانوان یک سرویس رفت را دو سرویس حساب می کنند، به این صورت که مثلا یک وسیله را از یک مکان به جایی که مسافر می خواهد می رسانند و آن را دو مسیر محاسبه می کنند و اکثر ماشین ها نرخ نامه مصوب و شماره ای که بتوان اعتراضات را در محل اطلاع داد را در تاکسی خود نصب نکرده اند.

یکی از رانندگان تاکسی نیز ادامه داد: ما براساس قانون مصوب شده در روزهای اول اقدام به سوار کردن دو نفر در صندلی جلو داشتیم اما به دلیل اینکه باید مسافران مبلغ بالایی را پرداخت می کردند، در مورد این قضیه برخی از آنها اعتراض داشتند که سه نفر بنشینند تا کرایه کمتری بدهند، در حالی که برخی دیگر به سوار کردن سه نفر در صندلی عقب اعتراض دارند.
وی افزود: علاوه بر این یکی از بزرگترین مشکلات ما استهلاک خودرو است و هزینه های بالایی که باید برای خرید تجهیزات ماشین در نظر گرفته شود، خیلی بیشتر از مبلغی است که در طی مسافر کشی به دست می آید.

 

افزایش 20 درصدی کرایه های داخل شهری

علی یزدان پور، مسئول واحد تاکسیرانی شهر آشخانه در گفت و گو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان در خصوص کرایه تاکسی زرد شهری و آژانس های داخل شهر اظهار داشت: نرخ کرایه های داخل شهری بیست درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش مبلغ کرایه طی مصوبه ای است که به تایید فرمانداری می رسد، گفت: بنابراین محاسبه افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی، گاهی اوقات ممکن است مبلغ رقم رندی نباشد.

یزدان پور افزود: براساس تصمیمات کرونایی مقرر شد که در صندلی عقب خوردو تنها دو نفر مسافر سوار شوند و با احتساب نفر جلویی در مجموع سه نفر باشند که هزینه تاکسی دربست بین سه نفر تقسیم شود.

 

 

وی در رابطه با کرایه ها در داخل شهر افزود: در سال 1399 نرخ کرایه تاکسی زرد شهری از مبدا میدان امام خمینی (ره) تا ورودی شهر یک هزار و 250 تومان و شهرک فرهنگیان تا مسکن مهر و بیمارستان یک هزار و 500 تومان بود که با افزایش در سال جاری به یک هزار و 500 و یک هزار و 800 تومان رسید، که شهروندان می توانند در صورت غیر از این مبلغ شکایات شان را به واحد تاکسی رانی اعلام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی از راننده ها علت بالابردن هزینه کرایه  تاکسی ها را افزایش قیمت بالای ابزارآلات خودرو و استهلاک اتومبیل می دانند.

 

مردم تخلفات را گزارش دهند

وی در رابطه با افزایش کرایه آژانس ها توضیح داد و گفت: کرایه آژانس ها از سال قبل افزایش پیدا کرده و در هر نقطه شهر پنج هزار تومان است و باتوجه به اینکه برای افزایش میزان کرایه آژانس ها تفکیک خاصی صورت نگرفته، حتی در شهرک  فرهنگیان و مسکن مهر هم همین مبلغ است.

مسئول واحد تاکسیرانی شهر آشخانه عنوان کرد: افزایش قیمت کرایه های تاکسی زرد به خاطر شرایط کرونایی و لزوم حداکثر سه سرنشین است و مردم می توانند در صورت روبه رویی با تخلف موارد را گزارش دهند، در حالی که مردم خیلی به این موارد اهمیت نمی دهند و از حقوق شهروندی شان دفاع نمی کنند.

 

انتهای پیام/ زهرا صدیقی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان