آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ - ساعت ۱۶:۴۸
امام جمعه شهر قاضی مطرح کرد:

هزینه کردن سرمایه ملی کشور در دوران پهلوی برای پیشبرد اهداف استکبار جهانی/ ترویج فرهنگ خودتحقیری ملت ایران در برابر بیگانگان توسط شاه

حجت الاسلام هادی معصومی گفت: هزینه کردن سرمایه ملی برای پیشبرد اهداف استکبار جهانی و رفع مشکل اقتصادی آن هم نه مشکلات اقتصادی کشور ایران بلکه مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه و غربی، هدیه یک میلیارد دلاری به شخصیت های خارجی محبوب، وام 6 میلیاردی به صندوق بین المللی بدون بازپرداخت در حالی در کشور صورت می گرفت که محرومیت در بخش های مختلف ایران موج می زد.
هزینه کردن سرمایه ملی کشور در دوران پهلوی برای پیشبرد اهداف استکبار جهانی/ ترویج فرهنگ خودتحقیری ملت ایران در برابر بیگانگان توسط شاه ,

حجت الاسلام هادی معصومی، امام جمعه شهر قاضی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در مانه و سملقان با اشاره به اینکه خباثت ها و جنایت های پهلوی کاملاً مستند و موجود است، اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که علاوه بر مخالفان رژیم پهلوی، موافقان این رژیم نیز به نقد آن پرداخته اند و جنایت ها را در قالب دستنوشته و کتاب منتشر کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از این جنایت های رژیم پهلوی این بود در مقابل اعتراضات مردمی به حکومت به جای گوش دادن به خواسته های مردم آن ها را به توپ و گلوله می بستند و تعداد زیادی در زندان های ساواک براثر شکنجه جانشان را از دست می دادند.

حجت الاسلام معصومی یکی دیگر از جنایت های رژیم پهلوی را حمله به دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر شهادت دانشجویان گروه زیادی از روحانیون، اقشار فرهنگی را به شهادت می رساندند.

وی با بیان اینکه اختلاس های میلیاردی در دوران پهلوی، از بیت المال از جنایت های بزرگی بوده که به کشور داشته اند، گفت: این در حالی است که از بیت‌المال توسط خاندان پهلوی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در دهه پنجاه اختلاس شده و در واقع این خاندان را در صدر اختلاس گران دنیا قرار داده و این افراد به اختلاس هم بسنده نمی کردند و با قمار بازی هایی که داشتند بیت المال را به تاراج می بردند.

حجت الاسلام معصومی اضافه کرد: در زمان محمدرضا پهلوی، کشور بحرین فعلی جزو خاک ایران بود که همچون میراث خانوادگی آن را بخشیدند و حق و حقوقی را برای ملت قائل نشدند.

وی ادامه داد: از دیگر جنایت هایی که رژیم پهلوی در مقابل مردم کشور ایران داشته می توان به دریافت رشوه های هنگفت توسط شاه و اطرافیانش برای وارد کردن کالای قاچاق به کشور عنوان کرد که برای صدور مجوز واردات قاچاق از قاچاقچیان رشوه می‌گرفتند که شخص شاه این کار را انجام می داد

امام جمعه شهر قاضی خاطر نشان کرد: هزینه کردن سرمایه ملی برای پیشبرد اهداف استکبار جهانی و رفع مشکل اقتصادی آن هم نه مشکلات اقتصادی کشور ایران بلکه مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه و غربی، هدیه یک میلیارد دلاری به شخصیت های خارجی محبوب، وام 6 میلیاردی به صندوق بین المللی بدون بازپرداخت در حالی در کشور صورت می گرفت که محرومیت در بخش های مختلف ایران موج می زد.

وی با اشاره به اینکه مردم در زمان رژیم پهلوی در زمینه های مختلف بهداشت، درمان، تحصیل، انرژی، آب، برق، گاز، کشاورزی مشکلات زیادی داشتند، گفت: به طور نمونه در سال 57 روزانه 6 میلیون بشکه نفت تولید و ۹۰ درصد آن فروخته می‌شد، این در حالی بود که ۴۰ درصد مردم روستاها و شهرهای کشور ایران با هیزم خود را گرم می کردند و دسترسی به نفت نداشتند.

حجت الاسلام معصومی یادآور شد: در زمان رژیم پهلوی مردم از لحاظ بهداشت و درمان مشکلات متعددی داشتند، نبود پزشک و محدودیت آن باعث آمار بالای مرگ و میر می شد، علاوه بر این در شهرها و روستا خبری از برق نبوده در حالی که اکنون بیش از 90 درصد مردم کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

وی همچنین یکی دیگر از جنایت های شاه در کشور ایران را ترویج فرهنگ غربی ابتذال و بی بند و باری و بی دینی را خواند و گفت: شاه، اطرافیانش، درباریان و وزاریش درگیر روابط جنسی بودند و همه این ها در شرایطی بود که این رژیم ادعای شیعه بودن می کرد و با ترویج این رفتارها قطعا جایی برای توجیه نگذاشته بودند.

امام جمعه شهر قاضی با اشاره به اینکه ترویج روحیه ما نمی‌توانیم در سطح جامعه بزرگترین خیانت شاه به مردم بوده است، گفت: این رژیم با ترویج خودتحقیری ملت ایران در مقابل بیگانگان باعث سلب اعتماد به نفس از مردم شده بود و مردم مردم امیدشان را از دست داده بودند.

حجت الاسلام معصومی بیان داشت: لازم به ذکر است که رژیم پهلوی، با وابستگی که به کشور های آمریکا، انگلیس در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی ،فرهنگی داشت، قابلیت تصمیم گیری برای کشور را به صورت مستقل از دست داده بود و براین اساس شاه در داخل کشور هیچ اختیاری برای تصمیمات داخلی کشور نداشت و برای هر تغییری باید با آنها مشورت می کرد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که امروز در شرایط فعلی کشور ایران به جایی رسیده است که آمریکا تمایل مذاکره با ایران را دارد، اما این کشور ایران است که این پیشنهاد را نمی پذیرد  باعث خار و خفیف شدن آمریکا در مقابل ایران شده است.

امام جمعه شهرستان قاضی یادآور شد: آمریکایی ها بدون نظر شاه ایران، از تجهیزات نظامی ایران در جنگ‌های مختلف استفاده می‌کردند، در پایان هم شاه نتوانست در مقابل سیل عظیم جمعیت ملت تاب بیاورد و پا به فرار گذاشت.

وی با اشاره به اینکه با فرار شاه از کشور کار به اتمام نرسیده بود، گفت: یک دولت به نام بختیار در کشور به جا گذاشته بود که بختیار تمام سعی اش را برای به ثمر ننشستن انقلاب انجام داد، کودتای نوژه را طراحی کرد که آن هم با شکست مواجه شد و در انتها با ترغیب صدام برای حمله به ایران جنایت بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی را در ایران رقم زد که جمهوری اسلامی ایران از این مرحله نیز به موفقیت عبور کرد.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: همچنان بازماندگان سلطنت طلبان رژیم پهلوی در حال تلاش کورکورانه اند تا بتوانند انقلاب را با شکست مواجه کنند در حالی که آنها در مقابل درختی که ریشه هایش محکم شده و با خون شهدا آبیاری شده روز به روز و لحظه به لحظه در حال ثمر دادن است، موفق نخواهند شد.

 امام جمعه شهر قاضی بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری تمام توطئه ها و توطئه گران نظام جمهوری اسلامی ایران به گور خواهند رفت، اما انقلاب اسلام ایران همچنان در حال حرکت به سمت قله های پیشرفت گام خواهد برداشت و پرچم این انقلاب به زودی به دستان پربرکت و پررحمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد رسید.

 

انتهای پیام/ زهرا صدیقی

 


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان