آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۱۵ - ساعت ۲۰:۴۸
گفتگویی خواندنی با پاسدار و جانباز ۷۰ درصد آشخانه ای؛

جانبازی در ۱۸ سالگی/ دوران دفاع مقدس، تجهیزات ضعیف و ایمان ها قوی بود

نورمحمد روحانی، پاسدار و جانبار 70 درصد مانه و سملقانی که در 15 سالگی به جبهه اعزام و در سن 18 سالگی یک چشم و یک دستش را از دست و به درجه جانبازی نائل شد، گفت: ایمان قوی، سبب پیروزی در دوران دفاع مقدس شد.
جانبازی در 18 سالگی/ دوران دفاع مقدس، تجهیزات ضعیف و ایمان ها قوی بود,

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان، پاسدار یک مجاهد فی سبیل الله است و این جهاد در راه خدا، نه به عنوان یک شغل، بلکه به عنوان یک وظیفه شرعی تلقی می شود، جایگاه جهاد و ارزش و دستاوردهای جهاد، بسیار والاتر و بالاتر از آن است که از آن به عنوان یک شغل نام برده شود.

اگر ملت ایران امروز از عزت ملی و عزت نفس برخوردار است و توانسته طی 43 سال گذشته با ایستادگی در برابر نظام سلطه و زورگویی های آن، از هویت مستقل اسلامی و ایرانی خود دفاع کند، این مهم به برکت جهادی حاصل شده که پرچمداران آن، پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

حضرت امام (ره) در توصیه ای به پاسداران می فرمایند: «از پاسداری خود پاسداری کنید». این مهم را رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، این گونه مورد تأکید قرار می دهند که پاسداران باید روح و حقیقت پاسداری را مورد توجه قرار دهند و عنوان والای پاسداری را با خصوصیاتش در وجود و در دل و روح و ذهنشان حفظ کنند.

 

پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، امروز به بهانه میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفتگویی با یک بسیجی پاسدار گرفته است که در ادامه تقدیم تان می شود:
نورمحمد روحانی، اهل مانه و سملقان، پاسدار و جانباز 70 درصد که یک چشمش نابیناست، یک چشمش ترکش دارد و یکی از دست هایش را هم از دست داده است، در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: زمانی که تنها 15 سال سن داشتم، به عنوان بسیجی از طریق سپاه پاسداران به جبهه اعزام شدم.

وی با اشاره به اینکه مدت 45 ماه در جبهه های نبرد عراق علیه ایران حضور داشتم، ادامه داد: در سن 15 سالگی عازم شدم که در مرحله نخست مدت 40 روز در کردستان مستقر بودیم و بعد از آن همراه تیمی از نیروها به خوزستان رفتیم و در اولین عملیاتی که حضور داشتیم بیت المقدس بود.

روحانی با اشاره به اینکه در زمان اعزام من به همراه 6 نفر دیگر از آشخانه به کردستان رفته بودیم، گفت: باتوجه به اینکه اعزام ها از مشهد انجام می گرفت، ابتدا به ما مشکوک شده بودند که ممکن است ما از نیروهای نفوذی باشیم که بعد از انجام مراحل شناسایی کامل شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال 60 بود که مجدد به کردستان اعزام شدیم، که نخستین بار در عملیاتی در این استان مجروح شدم که سطحی بود و بعد از بهبودی مجدد به جبهه برگشتم.

روحانی با بیان اینکه برای دومین بار در زمستان 62 مجروح شدم، گفت: در عملیات پاکسازی روستاها و بعد از آن نیزعملیات کربلای چهار در کردستان بین مریوان و دیوان دره، مجروح شدم که سخت ترین مجروحیت من در آن زمان بود.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر جنگ تحمیلی در سال 67 در حملات شیمیایی درعملیات مرصاد، شیمیایی شدم.

روحانی با بیان اینکه در سن 18 سالگی جانباز شدم، گفت: بعد از جانبازی جسم من دچار کمبودهای زیادی شد، یک چشم و دستم را به صورت کامل از دست دادم و زندگی قطعا سختی های زیادی به همراه داشت.

وی پاسدار را سینه سپر، جان نثار و علمدار ولایت معرفی کرد و اظهارکرد: در سال های اولیه جنگ تحمیلی امکانات به شدت محدود بود و بسیاری از نیروها حتی اسلحه نداشتند،آن زمان به همراه یکی از همرزمان مان به نام علی که اصالتا قوچانی بود، شب هنگام به منطقه عراقی ها می رفتیم و اسلحه هایشان را برای بچه ها می آوردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها کسی بودم که بخاطر سن پایین در بین 10 نفری که از آشخانه اعزام شده بودیم، اسلحه نداشتم، به همین دلیل کارهای پشتیبانی آوردن آب و آذوغه را انجام می دادم اما درعملیات های بعدی، که سنم بیشتر شده بود، اسلحه تحویل گرفتم و در کنار نیروها مبارزه کردم.

وی بیان داشت: این در حالی است که کشور ایران در کنار تمام تهدیدها و تحریم ها امروز در جایگاه دفاعی و نظامی در منطقه حرف اول را می زند و در جهان قابلیت رقابت با ابرقدرت ها را دارد، به گونه ای که قدرت نظامی ایران، آمریکا و اروپا را ذلیل کرده است.

 

 

روحانی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، اولین کشوری که در مقابل آمریکا ایستاد، کشور ایران بود که مقر نظامی آنها را مورد اصابت موشک های نقطه زن قرار داد و در مقابل، آمریکا کمترین حرکتی نتوانست داشته باشد، زیرا به این باور رسیده اند که کشور ایران، توانمند و قدرتمند است.

وی با اشاره به اینکه توان سپاه قدس ایران آرامش را به کشورهای اسلامی هدیه کرد، گفت: این در حالی است که آمریکا به دلیل احساس خطر نیروهای سپاه ایران در منطقه خاورمیانه اعلام کرد که یک هزار و 500 میلیارد دلارهزینه شد تا سپاه ایران را از خاورمیانه خارج کنند.

روحانی بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی امکانات نظامی به شدت ضعیف بود، اما نیروها ایمانی داشتند که به شدت قوی بود و با ایمان بالایی که داشتند، توانستند با دست خالی در برابر دشمن مبارزه کنند و پیروز میدان باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم با گذشت 43 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، قطعا ایمان قوی است که کشور را به این مرحله رسانده است و این ایمان در جبهه های سوریه به خوبی توسط رزمندگان کشور ثابت شد.

روحانی بیان داشت:  امروزه، دشمن از جنگ نظامی و دفاعی ناامید شده است و تمرکزش را بر جنگ و تهاجم فرهنگی گذاشته است، و با راه انداختن تحریم ها و ایجاد فشارهای اقتصادی، باعث مشکلات زیادی برای مردم شدند.

وی با بیان اینکه میدان مبارزه امروز سبک دیگری به خود گرفته است، گفت: همانطور که در دوران جنگ مردم آماده دفاع بودند، امروز نیز این آمادگی وجود دارد و مردم همیشه ثابت کردند با وجود برخی مشکلات نیز پای نظام و انقلاب می مانند.

وی با اشاره به اینکه 52 نفر از مانه و سملقان در عملیات های دفاع مقدس جانباز شدند، گفت: در واقع عملیاتی نبود که از روستاهای چخماخلو و کشانک مانه و سملقان نیروی نداشته باشد،براین اساس هم 353 شهید از آن روزها به یادگار ماندند.

 

انتهای پیام/ زهرا صدیقی


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان