آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ساعت ۲۰:۴۱
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی خبر داد:

بیش از یک هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار بیمه شده تامین اجتماعی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 430 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.
بیش از یک هزار و 430  زن سرپرست خانوار بیمه شده تامین اجتماعی هستند ,خراسان شمالی+بجنورد+بیمه تامین اجتماعی+سرپرست خانوار+کمیته امداد+مجید الهی راد

به گزارش عصر اترک ، مجید الهی راد با اشاره به این‌که رویکرد کمیته امداد در خصوص زنان سرپرست خانوار بحث توانمندسازی آن‌هاست، اظهار کرد: در این راستا هم اکنون بیش از یک هزار و 430 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آنها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان حفظ شده و از استقلال مالی برخوردار شوند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان‌شمالی با بیان اینکه پس از واریز هزینه بیمه تامین اجتماعی به مدت ۱۰سال از سوی کمیته امداد، این افراد بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی می‌شوند، گفت: هم‌اکنون 626  نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه این نهاد در بیمه های اجتماعی را افزایش دهیم، گفت: تعداد  162 نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار این نهاد نیز به کمیسیون تامین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند . 

الهی راد با بیان اینکه افراد بیمه شده شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست هستند، خاطر نشان کرد:  این نهاد از ابتدای امسال بیش از 5 میلیارد و 300 میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است. 

این مقام مسئول ادامه داد: این نهاد برای یک هزار و 468 نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است. 

گفتنی است؛  در حال حاضر 53 هزار و 444 خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 49 هزار و 832 خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

انتهای پیام/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان