آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ - ساعت ۱۷:۲۹
مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی:

تحمیل هزینه اضافی به تولیدکنندگان خراسان شمالی به علت نبود زنجیره تولید فرش

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی گفت: نبود زنجیره تولید فرش در این استان سبب شده است ۵۰ درصد هزینه‌های اضافی بر دوش تولیدکننده باشد.
تحمیل هزینه اضافی به تولیدکنندگان خراسان شمالی به علت نبود زنجیره تولید فرش,خراسان شمالی+بجنورد+صنایع دستی+فرش

به گزارش عصر‌اترک به نقل از ایسنا، حسین ایزانلو مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی، اظهار کرد: خراسان شمالی یکی از قطب‌های تولید فرش، قالیچه و پشتی است؛ اما یکی از حلقه‌های زنجیره فرش در این استان وجود ندارد. 

وی افزود: نبود صنایع تکمیلی موجب شده تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز خود را مانند نخ‌های ابریشمی و پشمی از خارج استان تأمین کنند و بعد از اینکه بافت فرش به پایان رسید، شست‌وشو و پرداخت فرش در سایر استان‌ها انجام شود. 

ایزانلو ادامه داد: نخ‌های ابریشمی و پشمی از شهرهای اصفهان، مشهد، قم و تبریز تهیه می‌شود و فرش‌ها برای پرداخت و شست‌وشو به تهران فرستاده می‌شوند. 

وی تأکید کرد: اگر زنجیره فرش در این استان تکمیل شود تا ۵۰ درصد در هزینه‌های تولید یک تخته فرش صرفه‌جویی می‌شود. 

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی خراسان شمالی تصریح کرد: در چند سال گذشته، یک شهرک صنعتی به نام شهرک فرش در شهر بجنورد ساخته شد تا زنجیره‌های فرش در این شهر تکمیل شوند؛ اما بعد از آن، آنقدر در اعطای مجوزها برای ساخت کارگاه‌های لازم به سرمایه‌گذار سخت‌گیری شد که تاکنون حتی یک واحد تولیدی در ارتباط با زنجیره فرش در این استان ایجاد نشده است و بعد از آن، شهرک یادشده به نام شهرک کارگاهی نام گرفت و واحدهای تولیدی دیگر در آنجا ایجاد شد. 

وی با اشاره به اینکه دامپروری در این استان رونق زیادی دارد و تولید پشم در این منطقه زیاد است، گفت: ایجاد واحدهای ریسندگی و رنگ‌رزی از نیازهای ضروری تولید فرش در این استان است. 

ایزانلو افزود: اکنون ۱۵ هزار بافنده در این استان فعالند و ۲۵ تا ۳۰ هزار مترمربع دست‌بافته داری در سال تولید می‌شود.

انتهای خبر/


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان