آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ - ساعت ۲۰:۰
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان خراسان شمالی:

در سال جاری ۱۴ هزار مسکن مقاوم‌سازی می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۱۴ هزار مسکن مقاوم‌سازی می‌شود. .
در سال جاری ۱۴ هزار مسکن مقاوم‌سازی می‌شود,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک جلسه تبلیغ و تبیین حساب ۱۰۰ امام (ره) با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه مسئول شهرستانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و ائمه جماعت شهرستان سملقان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان سملقان برگزار شد.

 سید محمدباقر هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان خراسان شمالی گفت: ۱۰۲ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در استان داشته‌ایم که ازاین‌بین ۶۰ هزار مسکن مقاوم شده است و در سال جاری ۱۴ هزار مسکن مقاوم‌سازی می‌شود.

 وی ادامه داد: در سال جدید تسهیلات بنیاد مسکن ۳۵۰ میلیون تومان شده که ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ۱۴ هزار سهمیه استان، ثبت‌نام کرده‌اند.

 وی تصریح کرد: ساخت مسکن برای محرومین از حساب ۱۰۰ امام اختصاص داده می‌شود که درصدد هستیم که متقاضی با کمترین هزینه صاحب مسکن شوند.

هاشمی تصریح کرد: تمامی هم‌وطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را جهت کمک به ساخت مسکن محرومان به‌حساب ۱۰۰ امام نزد بانک ملی پرداخت کنند.

 دلیریان مدیر حساب ۱۰۰ امام در بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی خراسان شمالی به عملکرد حساب ۱۰۰ امام در سال گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته جهت تکمیل واحدهای مسکونی ۸ میلیارد کمک که سهم خیرین استان ۴ میلیارد تومان بوده و حساب ۱۰۰ هم ۴ میلیارد تومان بود.

 وی افزود: کمک‌های غیرنقدی خیرین عمداً به‌صورت خرید مصالح که ۳۴۲ میلیون تومان و کمک به ترمیم واحدهای مسکونی افرادی که بیماری صعب‌العلاج داشتند ۹۰ میلیون تومان بوده است.

 دلیریان همچنین از خرید واحد مسکونی برای متقاضیان سازمان بهزیستی نام برد که برای ۶ نفر ۳۶۰ میلیون تومان کمک شد .

 

 رئیس بنیاد مسکن شهرستان مانه و سملقان شاخص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را در استان ۵۴ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در شهرستان‌های مانه و سملقان نیز ۵۴ درصد است که نسبت به شاخص کشوری ۱۰ درصد عقب هستیم.

 وحید خاکپور گفت: ۱۷ هزار و ۳۰۰ واحد در شهرستان‌های مانه و سملقان نامقاوم بودند که ۹ هزار و ۴۵۴ واحد آن مقاوم‌سازی شده‌اند.

 وی خاطرنشان کرد: شاخص مقاوم‌سازی در ۷ روستای بخش سملقان ۳۵ درصد، بخش مرکزی شهرستان سملقان در ۱۹ روستا ۳۰ درصد است .

رئیس بنیاد مسکن شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: از تعداد دو هزار و ۶۸۱ فقره تحصیلات مسکن روستایی هزار و ۷۱۶ فقره تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند. وی گفت: این تعداد تسهیلات ابلاغ شده با اعتبار بالغ بر ۶۰۶ میلیارد تومان بوده است. رئیس بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی شهرستان افزود: مبلغ این تسهیلات برای هر نفر ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ساله است.

خاکپور اظهار کرد: ضمانت‌های تسهیلات مسکن روستایی به‌صورت زنجیره‌ای است و بانک‌هایی که این قانون را رعایت نکنند تخلف کردند.

وی تصریح کرد: برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام که ۹۶۵ فقره است تحصیلات یک‌صد الی یک‌صد و ۵۰ میلیون‌تومانی پرداخت می‌شود.

 وی بیان کرد: از محل تفاهم‌نامه اهدایی مقام معظم رهبری در سال گذشته ۵۱ هزار و ۶۰ پاکت سیمان رایگان و ۳۵۸ تن میل‌گرد پرداخت شده است.

 وی افزود: توسط خیرین نیز مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

انتهای خبر/ص


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی اخبار سمنگان